Rundblads första elitseriemål: "Får rama in pucken"

2010-02-10 ♥ 18:56:15

Skellefteås back David Rundblad
är känd för sina offensiva egenskaper.
I derbyt mot Luleå visade han segervägen.
Med sitt första elitseriemål - i sin 88:e elitseriematch.
- Jag gjorde ett i slutspelet i fjol. Så det här var verkligen på tiden.
Nån kanske tog pucken och la i mitt fack.
Jag får rama in den, säger Rundblad med ett flin.

8.28 in i derbyt mot Luleå kom 1-0 för Skellefteå
- efter ett backskott av David Rundblad.
- Skönt. Inget märkvärdigt skott. Men Martin (Lundberg)
gjorde ett riktigt bra jobb framför mål.
Så det gick vägen, säger Rundblad.

Skellefteås juniorstjärna
fortsatte därefter att spela med samma stora självförtroende som han gjort hela tiden efter JVM.
- Efter JVM har jag hittat tillbaka till spelet,
att jag vågar försöka göra mina grejer - men ändå med avvägning.

 Sin vana trogen slog Skellefteå
Luleå hemma inför en fullsatt (6001 åskådare) Skellefteå Kraft Arena.
- Vi har åtta raka segrar hemma och vet att vi är svårslagna här.
Även om vi haft sämre med publik några matcher är de som är här alltid
med och stöttar oss och hejar fram oss, säger Rundblad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsidan


bloglovin

Det är INTE David Rundblad som äger denna blogg!