Time Out: David Rundblad

2009-12-23 ♥ 23:41:00

Time Out: David Rundblad

Juniorkronorna föll i den JVM-förberedande träningslandskampen
Kanada med 2-6 (0-3, 0-1, 2-2) under söndagskvällen.
Här berättar David Rundblad om sina
tankar kring matchen och den närmast väntande landskampen mot Schweiz.

Vad tyckte du om match mot Kanada, som var er första
(av två) träningslandskamp inför JVM?

Jag tycker att vi gjorde en ganska bra match trots stor förlust,
det vi kände mest var att då vi väl spelar med mycket fart och passningar så är vi bättre.
Vi ska försöka skippa allt skitsnack och efterslängar, det är inte vårt sätt att spela på.

Första träningsmatchen, mycket nerver?
Givetvis var det nerver.  Det var fullsatt och bra stämning,
men det var bra nerver så att säga. Vi var laddade.

Hur är det att spela med JVM-laget, och flera nya spelare?
Det är kul att spela här, det blir lite annat spel än hemma,
mera bara full fart och checka, och mindre rinkar gör det hela mer intensivt också.
Alla killar här är bra spelare så det är inte så svårt att spela ihop sig.

Vad tyckte du om din egen insats? Och de övriga AIK:arna?
Min insats var okej tycker jag,
gick bättre och bättre ju längre matchen led och framförallt kändes spelet med puck bra.
Alla AIK:are gjorde en bra match tycker jag,
sen får dom själva säga vad dom tycker gick bra.

Hur ser du på den kommande träningslandskampen mot Schweiz?
Nästa match ska vi som i alla andra matcher vinna,
jag vet ingenting om vad dom har för lag, men vi går så klart in för att vinna

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsidan


bloglovin

Det är INTE David Rundblad som äger denna blogg!